درحال بارگذاری...

تفاوت کشاورزی سنتی با کشاورزی مدرن

دسته بندی: کشاورزی مدرن

کشاورزی مدرن با هوش مصنوعی


تفاوت کشاورزی سنتی با کشاورزی مدرن

هر آنچه که باید از تفاوت کشاورزی سنتی با کشاورزی مدرن بدانید کشاورزی مدرن در دنیای امروز بطور چشمگیری توانسته جای کشاورزی سنتی را بگیرد طوری که هوش مصنوعی نیز وارد عمل شده است. از این رو در این مقاله قصد داریم تفاوت کشاورزی مدرن با کشاورزی سنتی، مزایا و معایب این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم.   منظور از کشاورزی سنتی چیست؟ از دوران دور تا به امروز بشر توانسته با استفاده از منابع طبیعی، مواد غذایی مورد نیاز خود را فراهم کند. درواقع کشاورزی سنتی ابتدایی ترین نوع کشاورزی است که با استفاده از ابزارهای سنتی و دانش های بومی انجام می شود. البته این موضوع توانسته تا به امروز صرفه اقتصادی کشاورزان را به میزان قابل قبولی تامین کند. این نوع کشاورزی با دست و حضور نیروی انسانی در محل انجام می شود.


هر آنچه که باید از تفاوت کشاورزی سنتی با کشاورزی مدرن بدانید

کشاورزی مدرن در دنیای امروز بطور چشمگیری توانسته جای کشاورزی سنتی را بگیرد طوری که هوش مصنوعی نیز وارد عمل شده است. از این رو در این مقاله قصد داریم تفاوت کشاورزی مدرن با کشاورزی سنتی، مزایا و معایب این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم.

 

منظور از کشاورزی سنتی چیست؟

از دوران دور تا به امروز بشر توانسته با استفاده از منابع طبیعی، مواد غذایی مورد نیاز خود را فراهم کند. درواقع کشاورزی سنتی ابتدایی ترین نوع کشاورزی است که با استفاده از ابزارهای سنتی و دانش های بومی انجام می شود. البته این موضوع توانسته تا به امروز صرفه اقتصادی کشاورزان را به میزان قابل قبولی تامین کند. این نوع کشاورزی با دست و حضور نیروی انسانی در محل انجام می شود.

 

با کشاورزی مدرن آشنا شوید

کشاورزی مدرن در حقیقت نوعی از کشاورزی است که به کمک آن می توان منابع محدود اعم از انرژی، آب، باد و موقعیت مکانی مختلف را در آن بصورت بهینه بکار گرفت. استفاده از کشاورزی مدرن از قرن 18 و با انقلاب کشاورزی گسترش پیدا کرد.

 

چرا کشاورزی مدرن؟

همانطور که گفته شد یکی از دلایل اصلی و محبوبیت کشاورزی مدرن نسبت به کشاورزی سنتی، استفاده از منابع طبیعی به صورت بهینه است. از مهم ترین عناصر می توان به:

·         ماشین آلات پیشرفته

·         ابزارهای الکترونیکی

·         نرم افزارها

·         داده های علمی مورد نیاز

·         فناوری نانو و بیوتکنولوژی گیاهی

اشاره کرد.

 

نقش ماشین آلات پیشرفته در کشاورزی مدرن

استفاده از ماشین آلات پیشرفته در کشاورزی مدرن، باعث شده تا کشاورزی ایمن، آسان تر و ارزان تری را شاهد باشیم. یکی از این ماشین آلات پهپادهای کشاورزی هستند که توانسته اند جایگزین امور پرمشغله ای که بطور دستی انجام می شد مانند کودپاشی، سم پاشی و بذرپاشی شوند.

 

استفاده از ابزارهای الکترونیکی؛ جاده ای هموار

پس از ماشین آلات پیشرفته در کشاورزی مدرن، ابزارهای الکترونیکی در این زمینه کمک زیادی به کشاورزان و مهندسین این حوزه کرده است. از این رو می توان به ابزارهای مهمی همچون:

·         حسگرهای پیرانومتر برای اندازه گیری نور خورشید

·         آنالیزور خاک

·         مانیتورینگ در پهباد

نام برد. برای مثال زمانی که یک ماده مغذی در خاک کاهش می یابد، با استفاده از ابزارآلات الکترونیکی و هوشمند می توان آن را شناسایی کرده و به خاک اضافه کرد.

 

داده های علمی با نرم افزار

نرم افزارها و داده های علمی یکی دیگر از عناصر مهم در کشاورزی مدرن بشمار می روند. با استفاده از نرم افزارها می توان سلامت خاک و همچنین فیزیولوژی گیاهان را بررسی کرد. اگر قصد دارید به عنوان یک کشاورز یا مهندس کشاورزی بهره وری را در زمین افزایش دهید بهتر است استراتژی های کشاورزی خود را با این نرم افزارها بروز کنید.

 

فناوری نانو و بیوتکنولوژی گیاهی

بیوتکنولوژی گیاهی یکی دیگر از فناوری های توسعه یافته در کشاورزی است که ترکیبی از کشاورزی، پزشکی و فنی مهندسی می باشد. با استفاده از بیوتکنولوژی گیاهی می توان گیاهان را در برابر آفات و بیماری ها محافظت کرد.

 

چرا کشاورزی سنتی نه؟

باتوجه به جمعیت رو به رشد، نیاز بالا به مواد غذایی و کمبود منابع طبیعی، با کشاورزی سنتی نمی توان مزارع را گسترش داد. از طرف دیگر می توان دلایل زیر را بررسی کرد:

·         مواد مغذی خاک در کشاورزی سنتی از بین می رود

·         منابع آبی را تهدید می کند

·         اطلاعات لازم و کافی برای زمین زراعی در دسترس نیست

·         بازدهی بسیار پایینی دارد

 

در آخر؛ استفاده از پهپادها در کشاورزی مدرن چگونه می تواند بیزینس شما را رشد دهد؟

مزایای استفاده از پهپادها در کشاورزی مدرن بصورتی است که:

·         امکان تجزیه و تحلیل

·         کاشتن بذر

·         نظارت

·         سم پاشی

·         آبیاری

·         ارزیابی کردن سلامت محصول

·         سهولت در کاربری

را فراهم می کند.


فاطمه رسولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۶


پهپاد کشاورزی کشاورزی مدرن هوش مصنوعی پهباد سیرنگ کشاورزی سنتی

این مطالب را هم بخوانید!

نقش اسید آمینه در گیاهان

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

تاثیر تکنولوژی ژنتیکی در زراعت

آیا میدانید نقش تاثیر تکنولوژی ژنتیکی در زراعت چیست؟ نتیجه‌گیری در نتیجه، تحقیقات ژنتیکی در زراعت ابزاری قدرتمند برای بهبود عملکرد و مقاومت گیاهان است. با رعایت اصول اخلاقی و حقوق مالکیت معنوی، می‌توان از این تحقیقات برای تأمین غذا و حفظ محیط زیست بهره‌برداری کرد.

ادامه مطلب »

اتوپایلوت یا فلایت کنترلر چیست...

اتوپایلوت ها در واقع کامپیوتر های پروازی هستند که وظیفه آن ها کنترل و هدایت حرکت های پهپاد است، آن ها از طریق زیر سیستم هایی که در اختیار دارند بر اعمال پهپاد نظارت دارند و آن را کنترل می‌کنند.

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116